Seeing movement qualities
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With the increased availability of movement based interactive devices there is a growing interest in exploring the potential design space for engaging movement-based interactions. This has led to the exploration of different ways to sense and model movement such as Laban Movement Analysis' Effort qualities. However, little is understood in how movement qualities are perceived and experienced by users. We explored this in an interactive improvisational dance performance setting. From video analysis with a Laban Movement expert and post-performance interviews with audience members, we discuss the differences in how a movement quality was perceived. From these findings, we discuss implications for further efforts in designing interactive movement-based systems that strive to capitalize on movement qualities.
動きをベースにしたインタラクティブなデバイスが普及するにつれ、動きをベースにした魅力的なインタラクションのための潜在的なデザイン空間を探ることへの関心が高まっています。そのため、Laban Movement AnalysisのEffort qualitiesのように、動きを感知してモデル化するさまざまな方法が模索されています。しかし、動きの質がユーザーにどのように知覚され、経験されるかについては、ほとんど理解されていません。私たちはこの点を、インタラクティブな即興ダンスパフォーマンスの場で調査しました。ラバン・ムーブメントの専門家によるビデオ分析と、パフォーマンス後の観客へのインタビューから、動きの質がどのように知覚されたかの違いを考察する。これらの結果から、動きの質を活用しようとするインタラクティブな動きベースのシステムを設計するための、さらなる取り組みへの示唆を議論する。